Betalning

Betalningssätt
Betalning sker via kortbetalning. Köp via faktura är ej möjligt.

Kortbetalning
Betala med ditt VISA eller Mastercard hos oss. Enkelt, smidigt och framför allt säkert!

Vi använder oss av 3D Secure, en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar vid Internethandel.

Pengarna dras från ditt konto och ligger reserverade hos banken i samband med köpet. När varorna levereras till dig förs pengarna vidare till EKA-Knivar AB. Detta är en ömsesidig säkerhet både för kunden och EKA-Knivar AB.

Vår samarbetspartner vid kortbetalningar är PayEx. Ett av Finansinspektionen auktoriserat företag.

Frakt / Leverans

Fraktfritt inom Sverige.

Snabba leveranser med Posten/PostÅkeriet! 1-4 dagar. (Gäller lagervaror.)

Privatpersoner/Privatadresser
Leverans av samtliga varor sker till Kundens dörr!
Avisering om utkörning sker via telefon.
Kollinummer skickas ut via mail/sms till kund.
Utkörning sker dagtid/kontorstid.

Företag/Företagsadresser
Leverans av samtliga varor sker till Företagets/Kundens dörr!
Kollinummer skickas ut via mail till kund.
Utkörning sker dagtid/kontorstid.
Leverans till företagsadress telefonaviseras ej.

Ångerrätt / Öppet köp / Reklamationer

Öppet köp 30 dagar för bästa trygghet
För bästa trygghet för Dig som privatperson lämnar EKA-Knivar AB öppet köp 30 dagar. Du behöver inte ange orsak till returen, men vi är alltid tacksamma om vi får veta anledningen, detta för att hela tiden kunna förbättra vår verksamhet. Kontakta kundtjänst för mer info. Tel: 016-17 02 60.

Varan måste vara oskadd och i ursprungligt skick. Handskas extra varsamt med produkterna tills Du bestämt dig för att behålla dessa.

Eventuella skador som uppkommit i hantering varorna kan medföra prisavdrag eller att ångerköpet inte godkänns.
Varuvärdet återbetalas till kund snarast möjligt, och alltid inom 30 dagar.
Fraktkostnader återbetalas Ej.

2 års Garanti på alla varor från EKA-Knivar AB
Vi lämnar 10 års garanti vad gäller fabrikationsfel på alla knivar i vårt sortiment. Skador som uppkommit pga ovarsamhet omfattas inte av garantin. Normala skötselråd är att rekommendera.

Reklamationer
Vid ärenden som går under reklamation ska alltid EKA-Knivar ABs kundtjänst kontaktas. Vi tillhandahåller returfraktsedlar och emballage om så behövs. EKA-Knivar AB måste därefter alltid ges möjlighet att konstatera tillverkningsfel eller materialfel innan ersättningsvara skickas. Om reklamationen inte godkänns debiteras kunden uppkomna fraktkostnader.

Ej uthämtade varor
Vid Ej uthämtade/outlösta varor debiteras kunden för samtliga uppkomna kostnader, frakt, returfrakt etc.

EKA-Knivar AB tillämpar distansavtalslagen
Konsumentverkets hemsida